Ta witryna u¿ywa plików cookie. Wiêcej informacji o u¿ywanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, mo¿na znale¼æ
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj wiêcej tego komunikatu.
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzeTak, tak. Wysoki srodek ciezkosci... przy ukladzie boxer... (wiki "The horizontally-opposed two-cylinder "boxer" engine provides a comparatively low centre of gravity compared to motorcycles with inline-4 or V-twin engines. This strongly contributes to the ability of these supra-liter class machines to travel on dirt roads and trails. ") Wystajacy cylinder = wizyta u mechanika... Oprocz tego ze nie jest motocykl na pierwszy. Reszta jest jest na zasadzie jest zdjecie napiszcie cos. Pzdr. P.s.: scigacz.pl to jest taki onet o tematyce motocyklowej.
OdpowiedzNo tak, wiki jako wyrocznia... Tu akurat nawet sie nie myli - slowo klucz to "comparatively". To ja sie pytam: comparatively to what?
OdpowiedzTia, rzeczywi¶cie je¿eli idzie o ¶rodek ciê¿ko¶ci silnika boxera i rzêdówki to boxer ma go ni¿ej, ale co z tego skoro BMW jest wysoko zawieszone ma du¿y prze¶wit wiêc ¶rodek ciê¿ko¶ci motocykla przesuwa siê chc±c nie chc±c do góry, pewnie ¿e przy tych rozmiarach V-ka czy rzêdówka gorzej wypadaj± ale nie ma to a¿ takiego znaczenia bo s± inne du¿e wysoko osadzone turystyki (np. Varadero) i nie ma dramatyzmu w ich prowadzeniu... ave wiki
OdpowiedzDodaj do tego ¿e rozchylone na boki cylindry oznaczaj± s³ab± centralizacjê masy. Sprzet siê gibie przy szybkim przek³adaniu w zakretach.
OdpowiedzJe¿d¿ê ju¿ jaki¶ czas na R1100 GS i nic mi siê nie gibie. Wcze¶niej je¼dzi³em Hond± XL600V "Transalp" - to by³ rzeczywi¶cie wysoki i trudny motocykl. Po przesiadce na BMW R1100 GS by³em niesamowicie zaskoczony jego stabilno¶ci±. Komentarze o gibaniu pisz± chyba ludzie, którzy na BMW nigdy nie siedzieli.
Odpowiedz